Flyttebyrå Frogner

Flyttebyrå Frogner ⏐ Totalleverandør av flyttetjenester ⏐ Majoren Flyttebyrå Oslo AS tilbyr rask og bekymringsfri flytting. Vi er et flyttebyrå med 10 års erfaring og leverer tjenester til private og næringsliv. Konkurransedyktige priser og erfarne flyttekonsulenter. Du kan stole på oss.

Flyttebyrå Frogner

Flyttebyrå Frogner

Flyttebyrå Frogner ⏐ Flytting kan for mange være både krevende og en stressende situasjon. Majoren Flyttebyrå Oslo AS tilbyr profesjonelle flyttetjenester for private, bedrifter og offentlige organ som er på flyttefot i bydel Frogner i Oslo.

Privatflytting

Vi flytter for privatkunder, pensjonister og studenter. Med kunnskap og spesialtilpasset utstyr for flytting, gjør vi transporten skånsom for deg og dine eiendeler. Interne flyttinger i Oslo og Akershus utføres etter gjeldende timepriser.

Kontorflytting

Vi har kunder fra en rekke sektorer, som eiendom, kontor, skole, industri og helse. Til felles for dem alle er at de forventer effektive og profesjonelle tjenester – til riktig pris. Kundene deler ofte våre målsetninger om godt arbeidsmiljø og gode kontrollrutiner.

Rydding av dødsbo

Ryddig av dødsbo kan være en meget følsom affære. Derfor er det viktig at man føler tillit til at ryddingen foregår på en så trygg og effektiv måte som mulig. Å rydde dødsbo handler om respekt for de som har bodd der og de eiendeler som tilhører familien.

Majoren Flyttebyrå Oslo AS er et flyttebyrå som utfører profesjonelle tjenester i forbindelse med flytteprosessen, for private og bedrifter. Flytter du lokalt i Oslo og omegn eller nasjonalt til andre byer (Vi flytter også langdistanse som Trondheim, Bergen og Kristiansand) kan vi hjelpe deg med alle spekter under flyttingen. Det være seg pakketjenester, rydding og bortkjøring av søppel, flyttevask eller leie av et minilager til mellomlagring.

Vi er et moderne flyttebyrå med gode referanser og et godt omdømme i markedet. Der det stadig stilles økende krav til bransjen vår har vi klart å utvikle oss i takt med det lokale markedet og kundenes behov. Våre kunder er idag vår viktigste markedsføring. Vi er et lokalt flyttebyrå på Frogner i Oslo og dekker bl. Majorstuen, Elisenberg og Gimle.

Flyttebyrå Frogner

Majoren Flyttebyrå Oslo

Hos oss kan du betale elektronisk gjennom bankterminal, mobile betalings løsninger som Vipps eller faktura til bedrifter og organisasjoner. Betaling fra privatkunder skal skje etter at jobben er ferdig. Faktura gis kun ved søknad og etter godkjent kredittsjekk/arbeidsgivergaranti.

Merk: Vi ønsker ingen kontanter som betalingsmiddel og du bør uavhengig av hvilket flyttebyrå du bruker alltid etterspørre elektronisk betaling og unngå å betale noe på forskudd.

For kunder som får flytting dekket gjennom NAV trenger vi en garanti til sendt av saksbehandler eller det lokale NAV-kontoret på Frogner før vi kan registrere bestillingen. Vi kan ikke sende faktura til NAV uten at garanti foreligger.

Pålitelig flyttebyrå

Flytting er en personlig sak, derfor bruker vi gjerne tid på å diskutere hva som passer deg best slik at vi kan skreddersy den løsningen som passer deres behov. Å ha tillit til flyttebyrået er viktig da du overlater et stort ansvar til andre når du slipper de til i ditt eget hjem. Ditt innbo blir behandlet med største respekt – vi vet at det er verdifullt for deg.

Prisliste flyttebyrå

Flyttetjenester som utføres internt i Oslo Kommune prises etter gjeldende timesatser basert på antall flyttekonsulenter og flyttebil. Flere faktorer er avgjørende for hva sluttkostnad som f.eks hvor du ønsker å flytte fra og til, hvilken etasje det skal flyttes fra og der du flytter til, om det er heis eller ikke, parkering muligheter for flyttebil og selvsagt volum på flyttegodset. Våre priser er konkurransedyktige og sammenlignet med andre flyttebyrå og våre effektive medarbeidere er vi et rimelig flyttefirma.

Ofte stilte spørsmål

Et viktig kriterium for å finne riktig pris på ditt flyttelass er volum beregning i antall kubikkmeter (cbm). Det er imidlertid ikke så enkelt for deg å beregne størrelsen på ditt eget flyttelass. Våre flyttebiler er 20 kubikk med løftelem. Det er mulig å gjøre en bestilling med mannskap og en flyttebil eller to flyttebiler dersom du har et større flyttegods. Normalt kjører vi flere turer så lenge flyttingen er innad i Oslo Kommune.

Det finnes også såkalte “volumkalkulator” som man kan bruke for å få en oversikt over kubikkmeter. Disse er ikke alltid til å stole på og man må bruke dette med forsiktighet da de kun tar utgangspunkt i standard størrelser.

Load More


Primært utføres alle flyttinger internt i Oslo, Akershus og Østfold på timepris. Ved større flyttinger kan vi også gjennomføre en uforpliktende befaring der vi gir fastpris på flyttetjenester. En timepris regnes fra den tiden vi ankommer adressen der oppdraget starter og til oppdraget er slutt på adressen du flytter til. I tillegg kommer det tiden det tar å kjøre til kunde og tilbake når oppdraget er ferdig.

Dersom du har bestilt bortkjøring av avfall må det beregnes tid vi bruker for å kjøre dit og arbeidet man bruker for å sortere på avfalls stasjonen. Dette avtales alltid på forhånd.

Hvis ikke annet er avtalt gjelder følgende:

  • Kilometertillegg utenfor Oslo og Akershus kr.4,-
  • Søndagstillegg 50% i timesprisen, (gjelder alle).
  • For bedrifter etter kl.16.00 alle dager 50% i timesprisen, (gjelder ikke for private).
  • 30 min hver vei i kjøretillegg. For flyttinger som ikke er internt i Oslo gjelder egne priser.

Load More


Det er en rekke faktorer som er avgjørende for prisen. Det kan være ting som hvor du flytter fra og til, hva du ønsker å flytte, hvor mange flyttekonsulenter du ønsker osv. En normal internflytting i Oslo utføres som regel basert på timepris med 2 eller 3 flyttekonsulenter og flyttebil på 20m3.

NB! Har du gjenstander/møbler med en vekt over 80 kg pr.enhet skal det informeres om dette på forhånd da det kan medføre ekstra kostnader. Det kan være f.eks piano, vedovner, arkivskap, våpenskap osv.

Load More


Prisen er avhengig av hvilke tjenester du bestiller og hvor mye du ønsker å gjøre selv og hva du overlater til oss. Uavhengig av dette kan god planlegging, merking av flytte eskene, flytte i arbeidstiden, hverdager osv være viktige faktorer som gjør flyttingen mer effektiv og da også mer prisvennlig for deg. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har noen spørsmål.

Load More


Ja, om du det er et større oppdrag enn over en arbeidsdag, kontorflytting eller du flytter til et annet fylke, kan vi komme på en uforpliktende befaring og gi deg fastpris. Primært utføres alle andre interne oppdrag i Oslo på timepris. Ut i fra våre timepriser og vår effektivitet kan vi garantere at vi er blant de rimeligste flyttebyråene på Østlandet.

Load More


Majoren Flyttebyrå Oslo har godsforsikring på alle våre flyttebiler, denne er dessuten utvidet til å også gjelde flyttetransport. Dersom man ønsker en utvidet flytteforsikring kan dette tegnes gjennom oss, eller ved å kontakte et forsikringsselskap. Mange er allerede dekket gjennom eksisterende innboforsikring i sitt eget forsikringsselskap.

Verdien på flyttegodset skal være lik innboforsikringen. Transportørens ansvar er begrenset av lover og avtaler (iht “General Conditions for International Furniture Removals”), og er ofte ikke tilstrekkelig for å sikre godseier fullt ut.

Møbler og innbo med en verdi over kr. 20.000 ,- må informeres om på forhånd før flytting.

Load More


Kunden oppfordres til å tegne egne flytteforsikring gjennom forsikringsselskapet der man har innboforsikringen. Eventuelt sjekke nåværende innboforsikring og hva denne dekker under flytting. Flyttebyråets forsikringsansvar er begrenset til transportforsikring hvor det juridiske ansvaret begrenser seg til 1200,- pr m3 uavhengig av verdi. Egenandel ved enhver skade er kr 5.000,- (NOK) om det ikke er tegnet egen flytteforsikring.

Load More