Hopp til innholdet

Noen enkle råd før du bestiller flyttebyrå

Skal du flytte eller rydde et dødsbo? Les våre tips for en smidig, kostnadseffektiv og stressfri flytteprosess.
Skal du flytte eller rydde et dødsbo? Les våre tips for en smidig, kostnadseffektiv og stressfri flytteprosess.
Før du bestiller flyttehjelp fra Majoren Flyttebyrå Oslo AS, kan du dra nytte av våre enkle tips for en stressfri flytteprosess. Vi tilbyr flyttehjelp i Oslo og omegn, inkludert pakking, transport, bortkjøring av avfall, flyttevask og møbelmontasje. For større prosjekter tilbyr vi også fastpris etter befaring. Sørg for god nedpakking, planlegg i god tid og husk å sende flyttemelding innen 8 dager etter flytting. Vi hjelper deg med en rask, trygg og kostnadseffektiv flytting.

Skal du flytte privat, bytte kontorlokaler eller trenger hjelp til å rydde et dødsbo har vi løsningen. Men før du bestiller flyttehjelp kan det være lurt å lese noen tips som sørger for at flytteprosessen vil gå raskt og smidig for seg. Da trenger flyttingen hverken å bli stressende eller unødvendig dyr.

Noen enkle råd før du bestiller flyttebyrå

Flyttehjelp i Oslo og omegn

Flyttehjelp som vi utfører i Oslo og omegn gjøres primært på timepris, avhengig av hvilke tjenester dere ønsker. (Pakkehjelp, flytting og transport, bortkjøring av avfall, møbelmontasje, leie av lager eller flyttevask). Der det er hensiktsmessig og oppdraget er et større prosjekt, f.eks over en arbeidsdag kan vi komme på befaring og tilby en fastpris.

Råd til nedpakking

Nedpakking er som regel den delen som tar lengst tid og er mest krevende under flyttingen. Under nedpakking må du huske på dette:

– Prøv å ha like flyttekasser i samme størrelse. Det er da enklest å stable i høyden og slik kan vi utnytte hele volumet i lasterommet.
– Pakk ikke for tungt. Husk at flyttekassene også skal bæres. Pakker man for tungt kan det også gå hull i bunnen.
– Skjøre og lett knuselige gjenstander må pakkes inn med pakke-/silkepapir. Det er kundens ansvar at dette er gjort forsvarlig.
– Bøker veier mye og flyttekassene bør fylles med 50% bøker og på toppen med lettere gjenstander som puter eller annet lignende.

Rydd og rens i kjellerbod og loft

Nå har du muligheten til å rydde i rom og boder du ikke ser og bruker til daglig. Benytt muligheten til å rydde, rense, gi bort og kaste overflødige ting. Ta ikke med deg søppel dit du flytter.

Vær tydelig med beskrivelsen når du bestiller
Beskriv så detaljert som mulig hva du trenger hjelp flyttehjelp til. Er det behov for å demontere møbler, har du møbler som er tunge og vanskelige å håndtere? Er det store verdier på innboet du ønsker å flytte, dyre malerier og bilder?

Jo flere detaljer du opplyser om på forhånd, jo bedre kan vi tilpasse oss tjenesten du ønsker levert. En smidig og effektiv flytting er kostnadsbesparende.

Har du husket flyttemelding?

Flyttemelding må sendes senest 8 dager etter at du har flyttet. Dette kan du gjøre på Skattekontoret eller online. Skjemaet og andre relevante lenker finner du under.

Melding om flytting innenlands
Adresseendring Posten.no
Bytte fastlege
Strømleverandør Hafslund

KJEKKE FLYTTETIPS

  • Bestem flyttedato i god tid, og kontakt oss for uforpliktende tilbud
  • Skal du ha fotografering/visning, og må flytte ut noe innbo? Sørg for sikker lagring av møbler og innbo inntil flyttingen finner sted
  • Skal du pakke hele eller deler av innboet selv? Ta kontakt med flyttebyrået i god tid for bestilling av pakkemateriell
  • Hvis du har husdyr, hvordan skal de transporteres?
  • Hvor skal flyttebilen stå? Er det nødvendig å reservere/holde av plass til den?
  • Meld flytting hos Skateetaten/Folkeregisteret, Posten og eventuellt andre (Bank, Lånekassen, Forsikring….)
  • Varsle ny og gammel skole/barnehage
  • Husk omadressering
  • Flytter du ut av kommunen? Bytt fastlege
  • Har du oversikt over alle nøkler og eventuelle kopier?

Elektronisk betaling, trygt og sikkert

Hos oss kan du betale elektronisk gjennom bankoverføring, mobile betalings løsninger som Vipps eller faktura til bedrifter og organisasjoner. Betaling fra privatkunder skal skje etter at jobben er ferdig, med bankoverføring. Faktura gis kun ved søknad og etter godkjent kredittsjekk/arbeidsgivergaranti.

Relevante innlegg