Hopp til innholdet

Adresseendring og flyttemelding

Å melde adresseendring når du flytter er ikke alltid så enkelt som det høres ut til. Ikke alle som trenger det får riktige opplysninger.
Å melde adresseendring når du flytter er ikke alltid så enkelt som det høres ut til. Ikke alle som trenger det får riktige opplysninger.
For å sikre at adresseendringen din blir oppdatert hos alle relevante instanser, bør du planlegge tidlig. Ved å oppdatere Altinn og registrere regninger som eFaktura eller Avtalegiro, unngår du å miste viktig post. Bruk også utvidet ettersendingstjeneste for å fange opp alt. Majoren Flyttebyrå Oslo tilbyr flyttehjelp og praktisk veiledning for en smidig flytteprosess.

Å melde adresseendring når du flytter er ikke alltid så enkelt som det høres ut til. Det er lagt til rette for et bra opplegg gjennom Posten, men alle får ikke med seg alle som trenger den nye adressen på denne måten. Ved å planlegge litt i forkant og få ettersendt post en stund i etterkant, så kan man få med seg alle som trenger denne informasjonen. Man bør begynne å planlegge flyttingen så tidlig som mulig slik at man får med seg alle adresseendringer så raskt som mulig, og ikke opplever at man får tilsendt regninger og purringer til feil adresse.

Det finnes noen triks for å få med seg det viktigste uten å måtte melde noen endringer. Først og fremst er det viktig å oppdatere Altinn. Ved å oppdatere din sentralt registrerte adresse, så får du automatisk med deg alle de som henter adressen din fra Altinn. For eksempel så vil alle banker og tilbydere av forbrukslån og kredittkort stort sett finne adressen via Altinn. Dette gjelder også forsikringsselskaper og kommunale og statlige instanser. En annen måte å ikke gå glipp av regninger og liknende, er å registrere alle dine regninger som eFaktura eller Avtalegiro. Mye er også ofte registrert på email i stedet for på hjemmeadresse i dag.

Adresseendring når du flytter

Vanskelig å få fullstendig oversikt over hvem man bør melde til

Men de som da gjenstår å melde adresseendring til kan være vanskelig å holde oversikt over. Hvis du starter med å hente inn informasjonen med en gang du vet du skal flytte, så kan du notere deg hvem du må gi beskjed til etter hvert som du mottar en regning eller en henvendelse. Da vil du få med deg alle som sender ut noe månedlig. Du bør også benytte utvidet alternativ for ettersendíng av Post. På den måten kan du fange opp de som sender seg noe over en lengre periode. Så er det bare å sende en melding til dem etter hvert som du mottar et omadressert brev.

Bestill sikker oppbevaring av posten din når du er på ferie.

Midtlertidig adresseendring av Post

Meld adresseendring her

Ser du etter flyttehjelp i Oslo? Kontakt oss for et uforpliktende tilbud.

Majoren Flyttebyrå Oslo AS
📍 Rosenborggata 3
0356 Oslo
☎️ 934 64 211

Relevante innlegg