5 tips til nedpakking

Flytting er ganske stressende og krevende for oss alle, og det er viktig med god planlegging i forkant av flyttedagen. Å pakke ned alt du eier og har er det som oftest tar lengst tid og det er en stor påkjenning for mange av våre kunder. Vi har i denne artikkelen gitt deg noen enkle tips til hvordan du kan pakke ned. Når du skal flytte er det mange ting som kan gjøre at prosessen blir så knirkefri som mulig.

Majoren Flyttebyrå Oslo AS er et veletablert flyttefirma som hjelper private og bedriftskunder med flyttetjenester. Vi er et flyttebyrå som utfører alle typer flytting, også pianoflytting, møbelflytting og liknende i Oslo Kommune og Akershus. I tillegg selger vi flyttemateriell som flytteesker, pakkepapir, bobleplast m.m.

Tips til nedpakking

#ELLE MELLE
Skriv navn eller rom på eskene. Hva skal til kjøkkenet, hva skal på badet, hva skal på soverommet og hva skal rett i boden?

#VEKTLØFTER
Ikke pakk eskene for tunge. Det kan føre til at esken revner, gjenstander blir ødelagt, eller verre ting som person- eller ryggskader. Bruk solide og gode flytteesker. De er enklere å stable og man utnytter plassen i flyttebilen bedre.

#ESKEN MED DET RARE I
Det kan være smart å skrive hva som er hovedinnholdet i eskene. Det er langt i fra sikkert at du får pakket ut alt den første dagen, og da kan det være kjekt å vite hvilken boks som er hva.

#KNUSTE DRØMMER
Esker med knuselige gjenstanstander fortjener en rød påskrift. Det kan være en investering verdt dersom du skal ha noen Champagne-glass å drikke av når du skal feire at du har flyttet.

#KEISERENS NYE KLÆR
Er det noe vi har nok av, er det klær. En pappeske rommer ikke mange plagg – bruk heller store sekker. Det kan være smart å bruke gjennomsiktige plastposer der du kan slik at du kan se innholdet.

Mer enn bare et flyttebyrå Oslo

Vi i Majoren Flyttebyrå Oslo AS er en servicebedrift som bærer yrkesstolthet. Det betyr at vi alltid strekker oss langt for å gi våre kunder den beste opplevelsen når de flytter med oss. I tillegg til å hjelpe deg med flytting og transport tilbyr vi selvsagt en rekke tilleggstjenester som sørger for en rask, trygg og effektiv flytteprosess. Hos oss kan du f.eks kjøpe billige flytteesker, få hjelp til demontering, montering, kobling av kontorutstyr og møbler, kontor og bedrift flytting, bortkjøring av søppel og avfall, leie flyttebil med sjåfør, leie et lagerhotell eller minilager for mellomlagring og alle tjenester leveres alltid med fornøydgaranti.

Vi skal skille oss ut i markedet med å levere konkurransedyktige flytte priser, utføre profesjonell flyttehjelp og alltid gi våre kunder den beste service de fortjener.

Ved å bruke Majoren Flyttebyrå Oslo AS får du mange fordeler:

  • En seriøs og veletablert flyttebedrift
  • Vår effektivitet sparer deg for penger
  • Unngå personlig belastningskader og skader på flyttelasten ved at vi håndterer dette for deg
  • Tilgjengelighet. Du kan nå oss på vår vakttelefon etter våre ordinære åpningstider
  • Vi bruker kun egne ansatte og sørger derfor for proff utført arbeid
  • Trygg og sikker betaling elektronisk. Du slipper å ta ut kontanter.
Tips til nedpakking

KJEKKE FLYTTETIPS

  • Bestem flyttedato i god tid, og kontakt oss for uforpliktende tilbud
  • Skal du ha fotografering/visning, og må flytte ut noe innbo? Sørg for sikker lagring av møbler og innbo inntil flyttingen finner sted
  • Skal du pakke hele eller deler av innboet selv? Ta kontakt med flyttebyrået i god tid for bestilling av pakkemateriell
  • Hvis du har husdyr, hvordan skal de transporteres?
  • Hvor skal flyttebilen stå? Er det nødvendig å reservere/holde av plass til den?
  • Meld flytting hos Skateetaten/Folkeregisteret, Posten og eventuellt andre (Bank, Lånekassen, Forsikring….)
  • Varsle ny og gammel skole/barnehage
  • Husk omadressering
  • Flytter du ut av kommunen? Bytt fastlege
  • Har du oversikt over alle nøkler og eventuelle kopier?

Elektronisk betaling, trygt og sikkert

Hos oss kan du betale elektronisk gjennom bankoverføring, mobile betalings løsninger som Vipps eller faktura til bedrifter og organisasjoner. Betaling fra privatkunder skal skje etter at jobben er ferdig, med bankoverføring. Faktura gis kun ved søknad og etter godkjent kredittsjekk/arbeidsgivergaranti.