Valg av flyttebyrå

Slik unngår du stress under flytting

Valg av flyttebyrå

Flytteprosessen er som du kanskje har erfart tidligere noe som krever både mye tid og energi. Vi lever normalt i en hektisk hverdag med jobb, studier, familieliv og fritidsaktiviteter som opptar mye av tiden vår. Da er det greit å få gjort unna flyttingen så smertefritt som overhodet mulig. Når du skal flytte, er det mange ting du må ta hensyn til. Først skal du finne en eiendomsmegler og selge bolig. Det skal pakkes, organiseres, rengjøres og transporteres, og alt dette skal gjerne gjøres innen rimelig kort tid. Kanskje er du en av dem som ønsker å gjøre flyttingen enklere ved å bruke et flyttebyrå? Det er en god idé, og du får frigjort noe tid og energi ved å la andre ta seg av mindre eller større deler av flyttingen.

Ved valg av flyttebyrå bør man tenke på et par ting før man bestemmer seg. Det de aller fleste tenker på i første omgang er hva det koster med flyttebyrå i Oslo og hvor raskt jobben kan gjøres, men det er også flere ting du må ta med i betraktningen når du skal velge et flyttebyrå.

 
 

Privatflytting

Les mer om privatflytting.

 

Flytting for bedrifter

Les mer om kontorflytting.

 

Flyttetjenester Nav

Flytting ved støtteordning – les mer om Flyttehjelp fra Nav.

 

– Flytt uten stress

Noe av det aller viktigste du må sjekke når du har funnet et flyttebyrå som du ønsker å bruke, er at de er seriøse. I førsteomgang kan det være lurt å forhøre seg med venner og familie, kolleger på arbeidsplassen eller andre nære og kjente. Du kan også sjekke flyttebyrået i Brønnøysund eller Proff og undersøke at man er registrert med ansatte og momspliktige. Ser du etter hjelp til flyttevask er det nå også viktig at bedriften som utfører jobben skal være registrert i Arbeidstilsynet

Å be om vilkår for forsikring eller referanser er ikke å be om for mye. Tvert i mot, det er viktig at du bruker tid på å finne rett flyttebyrå og gjør en skriftlig avtale om hva som er avtalt.

  • Definer ditt behov, hva ønsker du at flyttebyrået skal gjøre
  • Hva ønsker du selv å gjøre? Bruker du et flyttebyrå til kun flytting og transport blir kostnadene redusert. Da er det viktig at alt er pakket ned, demontert og gjort klart slik at det bare er å bære, flytte og transportere det til nytt sted

 

Valg av flyttebyrå
Referanser flyttebyrå Oslo

Start planlegging tidlig

Pakk tingene dine i egnet emballasje. Få tak i flytteesker, oppbevaringsbokser, silkepapir, avispapir og andre ting som du trenger til pakkingen. Når du har fått tak i det du trenger, kan du pakke i vei. Tenk rekkefølge når du pakker. Hva trenger du først når du har kommet inn i den nye boligen? Pakk ned disse tingene helt til slutt, og pass på at de kommer tidlig inn på det nye bostedet ditt. 

Sjekkliste når du flytter
  • Husk at du må melde flytting når du flytter. En flyttemelding skal sendes Skatteetaten senest 8 dager etter at du har flyttet
  • Melde om adresseendring
  • Si opp abonnement og bestille nye abonnement dit du flytter
  • Be om flyttedag på jobben
  • Rydd i kjeller og loft. Kvitt deg med ting du ikke lenger bruker og spar plass. 
  • Ta bilde av strømmåleren og bytt strøm
  • Har du kontroll over nøkler til bolig, eventuelle bom eller lagerrom
  • Merk tydelig alt som skal kastes og det som ikke skal flyttes
  • Husk at kjøleskap og fryser som skal flyttes må avrimes på forhånd

Trenger du andre flyttetips kan du ta kontakt med oss.

Majoren Flyttebyrå Oslo AS er et rimelig flyttebyrå i Oslo som har spesialisert seg på flytting av private og bedrifter primært i Oslo og omegn, men vi leverer også flyttetjenester til andre byer i Norge. Flytting, flyttevask og minilager er våre mest populære og etterspurte tjenester. Etter 10 år i flyttebransjen har vi lært at kvaliteten på våre tjenester er helt avgjørende for våre kunder. De er i dag vår beste markedsføring.

Majoren Flyttebyrå Oslo AS

Rosenborggata 3
0356 Oslo
Telefon: 934 64 211

Åpningstider
Mandag – Fredag 07.00 – 21.00
Lørdag – Søndag 09.00 -18.00