Din hendvendelse er nå sendt

Takk, vi har nå mottatt din hendvendelse. Vi besvarer alle hendvendelser innen 24 timer hverdager mellom 07.00 og 18.00.

VERDT Å LESE MENS DU VENTER…

Bobleplast, gamle aviser, banankasser og pappesker. Fire essensielle ting når det skal flyttes… Den femte tingen burde kanskje være en beroligende tablett, for det er ikke bare bare å skulle organisere en flytting! Heldigvis finnes det flere gode råd som kan være med å gjøre flyttingen til en mer behagelig situasjon. Vi i Majoren Flyttebyrå Oslo AS bistår deg gjerne dersom du har spørsmål i forbindelse med flyttingen. Vi besvarer alle henvendelser på epost normalt innen 24-timer.

Her er vår tipsliste til deg som snart skal flytte. Uavhengig om du leier inn ett flyttebyrå, eller om du skal gjøre jobben selv, så er det enkelte ting som kan være nyttig å tenke på før du går igang med prosessen.

P

Skaff deg oversikt

Det er først når du flytter at du får en ordentlig oversikt hva du egentlig har. Nå har du muligheten til å kaste og selge unna ting du aldri bruker. Ved å kvitte deg med ting du ikke har bruk for kan du spare penger på å ikke ta med deg disse tingene på flyttelasset. På Finn.no kan du legge ut ting gratis eller du kan kanskje gi det bort til en veldedig organisasjon.

P

God organisering er viktig

Har du nok flytteesker, silkepapir og flyttekasser? Et godt tips er å fylle opp kurver som står tomme og du uansett skal ha med på flyttelasset. Blå IKEA-poser er praktiske og tåler gjerne mer enn vanlige poser. Det er også lurt å merke alle flyttekasser med hva den inneholder, rominndeling og i hvilken etasje de skal plasseres.

P

Oppsigelser og adresseendring

Husk å melde adresseendring og sende inn flyttemelding til Skatteetaten senest innen 8 dager etter at du har flyttet. Hvis familien flytter samlet, kan du melde flytting for ektefelle, samboer, partner og barn over/under 22 år i samme melding. Dette forutsatt at dere har vært registrert bosatt på samme fraflyttingsadresse, og skal bli bosatt på samme tilflyttingsadresse.

NOEN PAKKETIPS

  • Bruk riktig emballasje – Esker gjør flyttingen mye enklere, og tar bedre vare på det du pakker
  • Sjekk at bunnen på eskene er riktig brettet, evt. godt tapet
  • Demonter større møbler som er kronglete eller ikke går gjennom dører
  • Fyll eskene godt – det gir mindre bevegelser i det du pakker, og esken holder formen. Evt fyll etter og mellom med pakkepapir
  • Ikke benytt for store esker på tyngre ting, som bøker. Husk esken skal bæres!! Ta gjerne kontrolløft underveis
  • Merk eskene tydelig på utsiden, gjerne på toppen og en kortside
  • Bruk godt med papir. Benytter du pakkepapir, slipper du å vaske trykksverte av ting etterpå
  • Legg klær lagvis i esken, så krøller det ikke så lett
  • Tøy på kleshenger – trekk en svartsekk ned over kleshengeren, ta hull i bunnen av posen og trekk hanken/kroken på kleshengeren ut. Evt. benytt pappgarderober til det mest sårbare tøyet.
  • Stentøy og glass krever ekstra varsomhet. Begynn gjerne med ett håndkle/sengetøy eller pledd i bunnen av esken. Ha alltid ha det tyngste nederst. Benytt godt med pakkepapir i mellom, for å unngå gnissing og slag mellom gjenstandene.
  • Servise pakkes med papir i mellom, og settes på høykant i esken. Tallerkener har lettere for å ødelegges når de stables i høyden.

Vi aksepterer BankAxept og Visa

Elektronisk, trygg og sikker betaling

Hos oss kan du betale elektronisk gjennom bankoverføring, mobile betalings løsninger som Vipps eller faktura til bedrifter og organisasjoner. Betaling fra privatkunder skal skje etter at jobben er ferdig, med bankoverføring. Faktura gis kun ved søknad og etter godkjent kredittsjekk/arbeidsgivergaranti. Vi ønsker ingen kontanter som betalingsmiddel og du bør uavhengig av hvilket flyttebyrå du bruker, for egen trygghet alltid etterspørre elektronisk betaling og unngå å betale noe på forskudd.